آواز مایه (بیات ترک4)

آواز مایه (بیات ترک4)

گوشه مثنوی بیات ترک و آواز گوشه مثنوی با صدای استاد حاتم عسگری فراهانی

استاد حاتم عسگری فراهانی

یکی از شاخه های موسیقی عرفانی گوشه مثنوی  است که در اکثر مقامها و آواز های قدیم و امروزه خوانده میشود.

اما چگونه خواندن و توسط چه کسی و با چه شعری از نکاتی است که استاد عسگری به آن اشاره مینمایند.

در ادامه توضیحاتی در مورد گوشه مثنوی و آواز مثنوی با صدای استاد عسگری را بشنوید:

ادامه نوشته

عکسهای نشست بزرگان موسیقی

عکسهای نشست بزرگان موسیقی

 در ادامه پست قبلی چند عکس از بزرگان موسیقی شرکت کننده در جلسه تقدیر از عوامل ثبت ردیف موسیقی ایرانی در یونسکو را خدمت شما تقدیم میکنم.

 

تقدير از استاد حاتم عسگري فراهاني

تقدیر از استاد حاتم عسگری

منابع :

خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری فارس

 

ادامه نوشته

ثبت ردیف آوازی استاد عسگری در یونسکو

 

افتخاری برای موسیقی ایرانی

ثبت نوروز و موسیقی

ثبت نوروز و موسیقی

پرونده ثبت رديف موسيقي ايران در يونسكو كامل شد.این موفقیت را به اهالی فرهنگ و هنر ایران به ویژه علاقمندان به موسیقی سنتی و ردیفهای آوازی تبریک میگویم.

 

نشست خانه موسیقی با حضور بزرگان

 در راستای این موفقیت امروز (چهارشنبه ۲۹ مهر۱۳۸۸)باحضور بزرگان موسیقی سنتی ایران نشستی درخانه موسیقی برگزار شد .

مشروح این نشست را به نقل از سایت خانه موسیقی در ادامه بخوانید.

نشست بزرگان موسیقی ایران درخانه موسیقی


 

ادامه نوشته

آواز مایه(بیات ترک)3

آواز مایه(بیات ترک) ۳

 

بهمراه آموزش دور یا شعبه خسته (شهابی امروزی) از آواز مایه با صدای استاد حاتم عسگری

سلام

با عرض پوزش از تاخیر به روز شدن وبلاگ از دوستان عزیز  علاقمند به موسیقی اصیل ایرانی بخصوص ردیف آوازی استاد عسگری تقاضادارم تا با انتقادات سازنده خویش جهت ارتقای سطح علمی و هنری این وبلاگ همکاری فرمایید.

با تشکر فراوان 

 

ادامه نوشته

آواز مایه 2

آواز مایه 2

چرا بیات ترک؟علت نامگذاری بیات ترک و ......

ردیف استاد حاتم عسگری (مقدمه-درآمد-نغمه و اشاره به آواز دشتی و فرود به مایه)بهمراه توضیحات استاد  بهمراه آواز یکی از شاگردان ایشان ودرآمد بیات ترک ردیف استاد عبدالله دوامی تقدیم حضور شما عزیزان

استاد حاتم عسگری فراهانی

عکس در اندازه واقعی را ببینید

ادامه نوشته

آواز مایه 1

آواز مایه 1

در مباحث قبلی گوشه ها و شعبات دوره اول دستگاه ماهور را به پایان رساندیم.

بر اساس ردیف استاد عسگری ابتدا باید دوره اول همه دستگاهها و آوازها به پایان برسد و سپس وارد دوره دوم و نهایتا دوره عالی ردیف آوازی بشویم.

استاد حاتم عسگری

استاد حاتم عسگری فراهانیostad hatam asgari farahani

پس از پایان دوره اول دستگاه ماهور به تشریح آواز مایه(بیات ترک امروزی) میپردازیم.

 

ادامه نوشته

آواز ماهور6

آواز ماهور6

 

استاد حاتم عسگری

ostad hatam asgari farhani

دستگاههای آوازی ایرانی دارای چندین مرحله هستند و هر کدام از آنها دارای پله و مراحل مختص به خود میباشند..............................

ادامه نوشته

مصاحبه خبرگزاری مهر با استاد حاتم عسگری فراهانی

 

مصاحبه خبرگزاری مهر با استاد حاتم عسگری فراهانی

 

استاد حاتم عسگری

استادحاتم عسگری

درایام نوروز۱۳۸۸ خبرگزاری مهرمصاحبه ای رابااستادحاتم عسگری انجام داده است.

            

مصاحبه مذکور بهمراه آواز دو تن از شاگردان استاد عسگری

 تقدیم به شماعلاقمندان موسیقی اصیل ایرانی:

 

ادامه نوشته

آوازماهور5

آوازماهور5

دراین پست به بررسی گوشه گشایش از دستگاه ماهور میپردازیم.

 استادحاتم عسگری فراهانی 

استادحاتم عسگری فراهانی  

پله دوم دستگاه ماهورپرده گشایش میباشد...........................

 

ادامه نوشته

آوازماهور4

سال۱۳۸۸بر شما مبارک باد. 

خوش آمد گل وزان خوشتر نباشد-که در دستت بجز ساغر نباشد

زمان خوشدلی دریاب و دریاب-که دایم در صدف گوهر نباشد.

 

 

سال نومبارک 

امسال قصدداریم درکنار رهنمودهاي علمي استادعسگري از آوازهاي شاگردان ايشان ـ که درکلاس درس استاد خوانده ميشود ـ جهت استفاده شماعزيزان ودوستانی  که موفق به ضبط اين برنامه ازراديو فرهنگ نميشوند ،نمونه هایی را دراختيارعلاقمندان قراردهیم .

 باارائه نظرات وانتقادات سازنده خود،ماراياري کنيد.

 

باتشکر

ادامه نوشته